ALLOcloud en ASPEX brengen telefonie naar de cloud

Bellen via de cloud

Moet het nog gezegd worden dat klassieke telefonie een dure en niet-geïntegreerde manier van communiceren is? Razendsnelle internetverbindingen waarmee je niet alleen audio, maar ook video probleemloos verstuurt zijn goedkoper dan klassieke telefoonlijnen.

Met de geavanceerde technologie van ALLOcloud integreer je bovendien je telefonie naadloos met populaire tools voor samenwerking, zoals Microsoft Teams en vele anderen. Met Voice Over IP (VOIP) maak je de communicatie binnen en buiten je organisatie efficiënter en beschik je over een oplossing op maat van jouw noden.

ASPEX en ALLOcloud

ASPEX en ALLOcloud slaan de handen in elkaar om bedrijven en organisaties de beste telefonie aan te bieden in de cloud. De expertise van beide partijen is complementair. ALLOcloud heeft een grote know-how inzake de PBX, de virtuele telefooncentrale zeg maar. ASPEX voegt daar een grote kennis van de Microsoft-toepassingen aan toe, en weet die als geen ander aan te passen voor een optimale gebruikerservaring.

allocloud

Interessant aan deze samenwerking is dat door de aansluiting van de ALLOcloud SIP trunk op Microsoft Teams én de toevoeging van intelligente features, de mogelijkheden enorm uitbreiden. En dat terwijl de gebruiker in één en dezelfde omgeving kan blijven werken.

Geïntegreerde, intelligente telefonie op maat

Een goed voorbeeld van de slimme features die ALLOcloud biedt zijn de IVR’s of Interactive Voice Responses. De automatische doorverwijzing van een telefoonlijn met IVR’s zoals “Druk 1 voor Nederlands” zijn al lang gekend. ALLOcloud gaat een stap verder en optimaliseert de automatische verwerking van oproepen veel verder. Hierdoor heeft de beller een veel betere gebruikservaring. Ook de integratie met een CRM pakket is mogelijk. Zo kunnen bijvoorbeeld de nodige contactgegevens gedeeld worden voor een efficiënte verbinding met de juiste persoon.

Wanneer een organisatie haar telefonie naar de cloud brengt, worden de flows van alle verschillende oproepen eerst in kaart gebracht. Welke oproepen moeten naar welke afdelingen of personen? Welke scenario’s zijn er allemaal mogelijk? Waarvoor bellen mensen? Deze flows geven de PBX vorm.

allocloud microsoft teams

Daarnaast worden de nodige – en gewoon heel handige – integraties bekeken. Koppelingen in Microsoft Teams o.a., maar ook de integratie met andere tools zorgen voor een echte moderne werkplek. ASPEX en ALLOcloud helpen de klant om zijn telefonie volledig te herdenken. Er zijn geen beperkingen meer zoals bij de klassieke telefonie. The sky is the limit!

VOIP werkt overal en is voor iedereen

VOIP is een duurzame oplossing voor kleine en grote ondernemingen. Door de snelle adaptie van Microsoft Teams tijdens de coronacrisis – en het vele thuiswerken – ervaren medewerkers deze manier van communiceren als ‘normaal’. Zo is het ook normaal dat een oproep bij een bedrijf meteen naar de juiste persoon wordt doorgeleid, of naar de juiste back-up, of dat de oproeper snel een duidelijke boodschap krijgt.

Met de VOIP oplossingen van ALLOcloud en ASPEX kan dat. Je hoeft er niet meer aan te denken om manuele doorverbindingen in te stellen. Het maakt niet uit of je medewerkers op kantoor, thuis of ergens ten velde werken. Het speelt ook geen rol of je 5 of 500 medewerkers hebt. Oh ja, we zouden het bijna vergeten: maar met VOIP bel je ook nog eens vele malen goedkoper!

Een logische telefonie oplossing voor dynamische bedrijven zoals Billit

Billit is één van de organisaties die koos voor de VOIP telefonie oplossing van ALLOcloud. Die oplossing werd op maat van de bedrijfsprocessen uitgetekend. Bij de integratie ondersteunde ASPEX dit met de Microsoft-toepassingen.

Tom Van Gaever, CEO Billit: “Billit is een dynamische organisatie die facturatiesoftware voor ondernemers en boekhouders aanbiedt. Onze medewerkers werken heel mobiel en hebben dagelijks veel telefonische contacten met onze klanten. Die klanten zijn – net als wij – actieve ondernemers. We willen voor hen dan ook snel en gemakkelijk bereikbaar zijn. In dit licht is de cloud telefonie oplossing van ALLOcloud voor ons dan ook een logische keuze. Dankzij de naadloze integratie met Microsoft Teams ervaren wij en onze klanten de online dienstverlening als heel natuurlijk.”